Informació important sobre cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
A tots els ciutadans i empreses que opten o hagen d'interactuar amb la Seguretat Social per Internet.
És l'adreça electrònica disponible perquè els ciutadans i les empreses puguen fer tràmits a través d'Internet amb la Seguretat Social i la titularitat, gestió i administració de la qual correspon completament a la Seguretat Social, òrgan o entitat administrativa en l'exercici de les seues competències.
Segons el perfil, ciutadà, empresa i en funció del règim d’afiliació a la Seguretat Social, es tindrà accés a la presentació de documentació per Registre Electrònic, recepció de Notificacions Telemàtiques, obtenció de Certificats electrònics i altres serveis que abans requerien presència física.
La comunicació entre el ciutadà/empresa i la Seu és segura. Tota la informació viatja xifrada, els certificats electrònics garanteixen la identitat de les dues parts. Les dades personals que s'envien per Internet estan xifrades i, una vegada guardades en els sistemes de la Seguretat Social, s'utilitzen els mitjans necessaris per protegir-les, d'acord amb la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i de la seua normativa de desplegament.
Hi podrà accedir i fer tràmits durant les 24 hores, els 365 dies de l'any*. És important assenyalar que, per a tràmits en els quals es tinguen en compte terminis, els que es realitzen dies inhàbils s’entendran efectuats el primer dia hàbil següent.
*Alguns servicis de la seu poden no estar disponibles a determinades franges horàries per manteniment tècnic.
Per al còmput de terminis en qualsevol tràmit que requerisca la presentació de documentació, la data i hora oficials de la Seu seran les que tindran validesa legal i no les de l’equip des del qual es faça. A este efecte, es tindrà en compte la d’acabament del tràmit, quan el ciutadà firme la sol·licitud i/o els documents i reba el justificant corresponent.
Pot accedir a l’apartat “Data i Hora oficial” des del menú inferior de la pàgina principal de la Seu Electrònica.
Sí, tenen la mateixa validesa els tràmits fets a través de la Seu Electrònica que els efectuats de manera presencial.
Es pot afegir al navegador la font RSS Novetats de la Seu Electrònica de la Seguretat Social. (Per subscriure-s'hi, fer clic a "Subscrure's a esta font"). El sistema RSS (Rich Site Summary / Really Simple Syndication) permet rebre la informació publicada a la Seu Electrònica de la Seguretat Social de manera senzilla i gratuïta.
El Registre Electrònic de Sol·licituds de la Seguretat Social està disponible únicament per a la presentació de sol·licituds relacionades amb els tràmits i procediments que es detallen a l'Annex I de la resolució vigent, dirigides als organismes que formen la Seguretat Social.
Tots els tràmits que permeten la presentació electrònica de sol·licituds es troben a "Ciutadans" i "Empreses", dins de les diferents categories que hi ha en cada una d'estes seccions. Es mostren destacats amb un logotip identificatiu.
A més, a la descripció s'inclou la informació necessària per a presentar-los. La llista de tots els tràmits disponibles per presentar-los per Registre Electrònic es mostra a l’Annex de la Resolució publicada en l’apartat Normativa i Legislació / Normativa relativa al Registre Electrònic.
Una vegada fet el tràmit, l'usuari obtindrà un número de registre i una data en pantalla, i una documentació adjunta consistent en un PDF amb el resguard de la sol·licitud i la firma del servidor que garantix que la transacció s'ha produït correctament. Este mateix missatge s'envia via correu electrònic a l'adreça facilitada. Si no es rep el missatge de confirmació o, si s'escau, es rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de presentar en un altre moment o s'hauran d'utilitzar altres mitjans.
La firma electrònica és el conjunt de dades, en forma electrònica, consignades juntament amb d'altres o associades a estes que es poden utilitzar com a mitjà d'identificació del firmant. És una cadena de caràcters, generada mitjançant un algoritme matemàtic, que s'obté utilitzant com a variables la clau privada i l'empremta digital del text a firmar de manera que permet assegurar la identitat del firmant i la integritat del missatge.
El servici de verificació de firmes i certificats pot validar els diferents PDF que firma la Seguretat Social, ja siga pel servici de TRACI@ss, pel de Notificacions Telemàtiques de la Seguretat Social (NOTESS) o per qualsevol altre que emeta firma PDF, sempre que siguen firmes segons l'estàndard PDFSignature. A més, pot validar altres documents en format binari i XML, sempre que complisquen els estàndards CAdES.
Actualment, només el Certificat d'estar al corrent en les obligacions de la Seguretat Social.
CEA és un Codi Electrònic d'Autenticitat que permet validar l'autenticitat d'aquells documents emesos per la Seguretat Social en els quals conste el codi esmentat. Per a comprovar-ne l'autenticitat està disponible el Servici de verificació d'integritat de documents en el qual s'haurà d'introduir el Codi de Verificació del Document, la data de generació del codi CEA i els grups que l'aplicació necessite, sense haver de disposar de certificat digital.
Per accedir a estos servicis cal haver facilitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social un número de telèfon mòbil a l'efecte de comunicacions, mitjançant el servici Comunicació de telèfon i adreça electrònica, o dirigir-se a una Administració de la Seguretat Social.
A més, cal que les dades que se sol·liciten en el formulari d'autenticació coincidisquen exactament amb les registrades en la base de dades de la Seguretat Social i complir amb la resta de requisits tècnics.
Quan se sol·licita la petició, es genera un número de referència que ha de conservar per veure l'estat de l'informe, i el qual pot consultar si accedix a “Consulta d'estat de sol·licitud d'Informes” i introduïx les seues dades d'identificació i el número de referència.
En este servici s'indicarà si l'enviament de la vida laboral s'ha fet o no; els motius que no es faça l'enviament són perquè l'adreça facilitada a la petició no es correspon amb la que consta en les bases de dades de la Seguretat Social (per motius de seguretat no es fa l'enviament), i per a solucionar este punt haurà d'anar a una administració i actualitzar les dades de domicili.
A més, també pot obtenir, imprimir i/o consultar este informe en el moment de la petició a través de l’accés amb certificat digital, per SMS, si prèviament ha comunicat a la Tresoreria General de la Seguretat Social el seu número de telèfon mòbil i a través de l’accés Usuari/contrasenya - Cl@ve permanent si té activat l’usuari i generada la contrasenya, per a la qual cosa haurà de disposar d’un Codi d’Activació que s’obté de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social d’àmbit nacional.
A la Seu Electrònica es poden les sol·licituds d'alta, baixa o variació de dades en el Règim Especial de treballadors autònoms.
Depenent del règim de cotització, s'oferixen dos servicis que permeten l'obtenció d'un informe amb les bases de cotització/quotes ingressades en un període determinat.
Si hi accedix sense certificat digital, podrà omplir un formulari de sol·licitud de manera que se li enviarà l’informe per correu postal al domicili que figure a la base de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Sí, seran necessaris dos tràmits:
La documentació a adjuntar i el procediment es detallen en els servicis. Els formularis s’han d’omplir i adjuntar. Es recomana que consulteu possibles problemes en guardar el PDF del formulari a les "Preguntes Tècniques" d'esta secció.
A partir del 17 de setembre de 2016 s'eliminarà dels servicis de la Seu la possibilitat d'accedir amb certificat SILCON. Per a accedir als servicis de la Seu es podran utilitzar la resta d'accessos disponibles. Pot accedir a la informació sobre Certificats digitals per a conéixer els emesos per la Seguretat Social o els admesos d'altres Autoritats de Certificació i consultar la Llista de certificats admesos.
Si és usuari del Sistema RED, accedisca a la informació disponible en la Web.
Pot obtindre la solució a este problema al Manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica, a l'apartat "Confiar en el lloc web" per a Mozilla Firefox.
Hi ha una guia d'obtenció del certificat a l’enllaç següent.
Depenent de l'autoritat certificadora, els tràmits són diferents i, per tant, cal consultar-ho a les pàgines web de les diferents autoritats certificadores. A totes les províncies es poden obtindre certificats de la FNMT-RCM o DNIe, els quals seran vàlids per als tràmits de la Seu.
El certificat arrel de l'autoritat de certificació de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre sol vindre preinstal·lat en les distribucions dels navegadors; en cas contrari, cal instal·lar-lo en els navegadors/Java de qualsevol persona o entitat que vullga fer ús dels servicis de la seu. (No és necessari en tots els servicis, tot i que sí que és recomanable per a evitar missatges d'advertiment).
En funció del tipus de sol·licitant, es poden dividir en:
En funció de l'emissor:
Estos són els passos en els diferents navegadors.
EXPORTAR CERTIFICATS INSTAL·LATS A INTERNET EXPLORER
Sí, si té el certificat emmagatzemat en una targeta criptogràfica, n'hi ha prou amb inserir la targeta en l'altre ordinador. Si el certificat està emmagatzemat en el navegador, cal exportar el certificat a un fitxer i, posteriorment, importar el certificat al navegador de l'ordinador nou.
El procés de descàrrega del certificat depén de l'entitat certificadora i pot canviar en funció d'esta entitat. En el cas d'utilitzar Google Chrome amb Windows, el procés de descàrrega del certificat és igual al del navegador Internet Explorer, ja que compartixen el mateix repositori de certificats. Consulte les instruccions de descàrrega de certificats digitals en la pàgina web de l'entitat emissora del certificat.
Consulte la secció de requisits tècnics, on es detalla la configuració adequada per als diferents navegadors.
Es pot protegir el certificat digital de dos maneres. La primera consistix a emmagatzemar el certificat en una targeta criptogràfica o dispositiu segur (el certificat del DNI electrònic estarà emmagatzemat en una targeta). L'altra possibilitat consistix a emmagatzemar el certificat en el navegador protegit per una contrasenya i especificar-ho durant la instal·lació.
Cal comprovar que el certificat és admés per la Seguretat Social, que no està caducat o revocat i que les dades coincidixen amb les dades d'identificació, nom i cognoms que hi ha en la base de dades de la Seguretat Social.
En els servicis en què estiga habilitat l’accés amb certificat digital. Per a la correcta instal·lació i ús del DNI, hi ha un web en el qual s'expliquen els requisits i es faciliten els controladors requerits: http://www.dnielectronico.es/
Les codificacions informàtiques són una sèrie de codis alfanumèrics que es basen en dades de l'informe emés i un algoritme matemàtic, mentres que la firma electrònica es basa en l'ús de certificats digitals per a afegir a un resum electrònic de la totalitat del document emés una clau que només té el propietari del certificat amb què es firma.
Això passa perquè els formularis PDF estan preparats per a ser impresos, i la versió gratuïta del visualitzador de fitxers PDF, Adobe Reader, no permet guardar formularis. Esta característica només està inclosa en la versió Profesional Adobe Acrobat Pro. Si no disposa d’esta versió, hi ha altres maneres d’annexar el formulari:
Pot consultar la llista d'oficines d'inscripcions de la Seguretat Social, únicament per a persones físiques.
A través de la pàgina d'IZENPE pot consultar els punts d'atenció al públic on obtindre el certificat.
Sí. Al magatzem de certificats es poden emmagatzemar diversos certificats personals, però cal tindre en compte a l'hora de fer els tràmits que s'utilitza el certificat correcte, tant en identificació com en firma.
Els servicis als quals es pot accedir actualment amb el certificat de Persona Jurídica estan detallats a la Llista de servicis accessibles amb certificats de persona jurídica o representant.
No. Amb els Certificats de Persona Jurídica o Entitat només es pot accedir a determinats servicis.
Els pot consultar a la llista de certificats admesos.
És un procés que depén de l'entitat certificadora.
El període de validesa varia en funció del tipus de certificat i de l'entitat certificadora. Cal consultar-lo a l'entitat certificadora o en les dades de caducitat del certificat, les quals es poden consultar al magatzem de certificats del navegador.
El certificat arrel de l'autoritat de certificació de la Seguretat Social s'ha d'instal·lar en els navegadors/java de qualsevol persona o entitat que vullga fer ús dels servicis de la Seu (no és necessari en tots els servicis).
Un certificat arrel és un certificat emés per l'Autoritat de Certificació per a si mateixa. En este certificat consta la clau pública de l'Autoritat de Certificació i, per tant, serà necessari per a comprovar l'autenticitat de qualsevol certificat emés per esta. És el certificat origen de la cadena de confiança.
Es tracta d'un certificat digital emés a favor d'un subjecte físic (també conegut com a certificat d'usuari) que vincula el subscriptor amb unes dades d'identitat i firma. Subscriu, firma, sol·licita i custodia les claus de la persona física.
Es tracta d'un certificat digital emés a favor d'una entitat jurídica que es podrà utilitzar quan s'admeta en les relacions que mantinga la persona jurídica esmentada amb les administracions públiques o en la contractació de béns o servicis que siguen propis o concernents al seu gir o tràfic ordinari.
Una Autoritat Certificadora (AC, en anglés CA) és una entitat de confiança de l'emissor i del receptor d'una comunicació. Esta confiança d'ambdós en una "tercera part confiable" permet que qualsevol dels dos confie, al seu torn, en els documents firmats per l'Autoritat Certificadora, en particular, en els certificats que identifiquen els dos extrems.
El Certificat d'Usuari és un document digital que conté, entre d'altres, dades identificatives d'un subjecte o entitat. Així, el Certificat digital permet identificar-se per Internet i intercanviar informació amb altres persones amb la garantia que només l'usuari i l'interlocutor hi poden accedir.
Això pot passar perquè no té instal·lats adequadament els controladors del DNI electrònic. Ha d'anar a la pàgina www.dnielectronico.es i seguir les instruccions d'instal·lació.
A partir de la versió 45 de Google Chrome, llançada l'1 de Setembre de 2015, no és possible habilitar el complement de Java, per la qual cosa no es podran utilitzar els servicis web de la Seu Electrònica de la Seguretat Social que requerisquen Java amb eixe navegador.
Si utilitza les versions 42, 43 o 44 de Google Chrome, haurà d'habilitar la funcionalitat de Java per a poder utilitzar els servicis de la Seguretat Social que requerisquen Java. Pot seguir el document Activació Java a Google Chrome a les versions 42, 43 i 44.
Si té problemes a l'hora de firmar, abans s'ha d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip; a continuació, revise el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de firma més comuns.
Els certificats, en eixir de les aplicacions, es queden en la sessió dels navegadors, de manera que per a eliminar les dades de la sessió i poder entrar en l'aplicació amb un altre certificat cal tancar totes les finestres del navegador i tornar-lo a obrir.
L'accés al procés de firma requerix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java adequadament configurat. S'ha d'assegurar que no hi ha més d'un entorn instal·lat, ja que hi poden haver conflictes entre les versions i això pot provocar que l'aplicació no funcione. Consultar la secció de requisits tècnics.
Si no sap quin sistema operatiu o quines versions de Java té instal·lades a l'equip, consulte el Manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica, als apartats "SABER EL SISTEMA OPERATIU INSTAL·LAT AL NOSTRE EQUIP" i "SABER LA VERSIÓ DE JAVA INSTAL·LADA AL NOSTRE EQUIP".
A les preguntes següents d'esta secció es faciliten, en forma de preguntes i respostes, els passos necessaris per a configurar adequadament els elements necessaris per a l'ús de la Seu.
La configuració i els requisits tècnics varien depenent del servici, si s'utilitza certificat digital i la plataforma tecnològica utilitzada per a l'accés als servicis. Es pot obtindre informació detallada a la secció de Requisits tècnics.
Els certificats del DNI electrònic no són exportables a fitxer per raons de seguretat i cal fer ús del suport físic (targeta DNI electrònic).
En alguns tràmits este missatge es produïx per a reiterar la comprovació de les dades abans que es firmen i s'envien.
És possible que s'haja adjuntat documentació superior a 10 |Mb o per algun problema amb la connexió a Internet.
Els informes que es generen en línia en els servicis amb certificat digital, servicis SMS o servicis via usuari/contrasenya a la Seu Electrònica tenen el format PDF i per a visualitzar-los correctament cal tindre instal·lat un visor de PDF i permetre les finestres/pestanyes emergents. Cal comprovar que el programari estiga instal·lat i que no hi haja programes bloquejadors d’elements emergents.
També és possible que la baixada de l’informe PDF es trobe a la carpeta de baixades del navegador, cal que comprove esta carpeta.
Cal comprovar que el certificat és admés per la Seguretat Social, que les dades coincidixen amb les dades d'identificació i que el nom i els cognoms coincidixen amb els que hi ha a la base de dades de la Seguretat Social.
Els actes de gestió recaptatòria de la Tresoreria General de la Seguretat Social objecte de notificació telemàtica són els següents:
Gradualment, s'aniran incorporant diferents actuacions i procediments en matèria de Seguretat Social, dels quals les dates d'incorporació a l'esmentat sistema de notificació electrònica es fixaran per resolucions de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social.
És aconsellable que almenys una vegada cada deu dies s'accedisca a la Seu per a consultar si hi ha alguna notificació disponible.
Un tercer no pot actuar en nom d'una empresa o ciutadà per a formalitzar la subscripció al Servici de Notificacions Telemàtiques, però sí que pot actuar com a receptor. A través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) es pot atorgar poder a un tercer per a la recepció electrònica de notificacions. En tot cas, este apoderament s'haurà d'atorgar únicament a una persona física o jurídica.
Els efectes jurídics es desplegaran quan s'accepte/rebutge la notificació, independentment que ho faça la mateixa empresa, l'Autoritzat RED, l'apoderat, o es rebutge automàticament per no haver accedit al seu contingut en el termini de 10 dies.
Consulte les preguntes freqüents. Si la incidència persistix, telefone al número 901 502 050 (opció 2)
Si té problemes a l'hora de firmar, abans s'ha d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip; a continuació, revise el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de firma més comuns.
L'accés al procés de firma requerix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java. Assegure's que no n'hi ha més d'un d'instal·lat, ja que hi pot haver conflictes entre les versions i això provocar que l'aplicació no funcione.
Pot consultar les versions d'entorn d'execució Java vàlides a l'enllaç de "requisits tècnics" que es troba a "Les Meues Notificacions" a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
El Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) establix els procediments i les categories pels quals es pot apoderar un tercer, entre els quals es troba la recepció de notificacions telemàtiques.
Hi ha dos possibilitats:
Este missatge es pot produir per tres motius:
Si es tracta d'un subjecte obligat a la notificació telemàtica, no haurà de fer cap tràmit previ addicional. En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'inclusió, començarà a rebre les notificacions per via telemàtica.
Si es tracta d'un subjecte no obligat a la notificació telemàtica, primer s'ha de subscriure als procediments dels quals vullga rebre este tipus de notificació. Pot fer esta inscripció a través del Servici de Subscripció Voluntària disponible a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
L'interessat podrà fer una única operació diària, ja siga d'alta o de baixa. Per exemple, si se subscriu a un procediment determinat, el sistema no permetrà que es done de baixa fins a les 00.00 hores de l'endemà.
Els efectes de la subscripció o baixa entraran en vigor a partir de les 24 hores següents a la realització de la gestió per la qual l'interessat se subscriga o es done de baixa en el servici.
En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què es notifique a l'obligat mitjançant resolució la seua inclusió en el sistema de notificació electrònica.
La Tresoreria General de la Seguretat Social enviarà, com a deferència amb els usuaris, avisos que comunicaran la disponibilitat de notificacions a la Seu Electrònica.
Per a subjectes obligats a la notificació telemàtica:
Per a subjectes subscrits voluntàriament a la notificació telemàtica:
Per rebre estos avisos, l'empresa i l'apoderat hauran de facilitar les seues dades de contacte a través del Servici de Comunicació de Telèfon i Adreça Electrònica disponible a la Seu Electrònica o de Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT), respectivament.
Cal que l'empresa facilite les seues dades i no les de l'autoritzat RED, ja que l'autoritzat també rebrà els avisos de posada a disposició de notificacions a la Seu a través d'un altre canal.
Les notificacions que ja no estan disponibles a la Seu Electrònica (SEDESS) per a firmar-les perquè ha finalitzat el termini de deu dies naturals per a accedir al seu contingut es poden consultar a l'Historial de notificacions, integrat dins del servici de Consulta i firma de notificacions.
L'Historial de notificacions només permet buscar i consultar notificacions publicades a la SEDESS en els últims dos anys. En este apartat només es poden consultar els documents i el seu estat, però no firmar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Si vol obtindre informació de notificacions rebudes en una data anterior a dos anys, cal que vaja a una Administració de la Seguretat Social.
Per a l'accés i la firma caldrà complir els requisits tècnics de programari a l'equip i tindre configurat el navegador per a l'ús de funcionalitats de firma electrònica.
Una vegada posada a disposició la notificació o comunicació a la SEDESS, l'interessat hi haurà d'accedir en el termini de 10 dies naturals. Transcorregut este període sense que s'accedisca al seu contingut, s'entendrà rebutjada i es donarà per complert el tràmit de notificació, de manera que es continuarà amb el procediment.
A partir d'eixe moment, i durant els dos anys següents, les notificacions es mostraran a l'Historial de notificacions, integrat dins del servici de Consulta i firma de notificacions. En este apartat només es poden consultar els documents i el seu estat, però no firmar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Els dos servicis estan disponibles a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
A l'efecte d'identificació, els interessats podran utilitzar els certificats electrònics admesos per l'Administració de la Seguretat Social.
A través del servici de consulta i firma de les notificacions els receptors podran accedir al seu contingut i firmar-les. L'Administració de la Seguretat Social practicarà notificacions electròniques mitjançant el sistema de compareixença a la SEDESS.
Hi ha dos procediments per a la recepció de Notificacions Telemàtiques. Cada procediment està associat a determinats règims i sistemes especials que integren el Sistema de Seguretat Social.
Els procediments són:
Règim General i Sistemes Especials | Règim General |
---|---|
Artistes | |
Sistema Especial de Fruites, Hortalisses i Indústria de Conserves Vegetals | |
Sistema Especial de Manipulació i Empaquetatge de Tomaca Fresca destinada a l'exportació | |
Sistema Especial de Treballadors fixos discontinus de cines, sales de ball i de festa i discoteques | |
Sistema Especial de Treballadors fixos discontinus d'empreses d'estudi de mercat i opinió pública | |
Servicis Extraordinaris d'Hostaleria | |
Sistema Especial de Treballadors per Compte d'Altri Agraris | |
Règims Especials | |
Treballadors Autònoms | |
Mar (compte d'altri) | |
Mineria del Carbó | |
Agrari-empreses (extint) | |
Concert assistència sanitària |
Règim General i Sistemes Especials | Jugadors de Futbol (extint) |
---|---|
Ferroviaris (extint) | |
Professionals Taurins | |
Representants de Comerç | |
Sistema Especial Agrari (Inactivitat) | |
Sistema Especial de la Indústria Resinera | |
Sistema Especial d'Empleats de la Llar | |
Règims Especials | |
Llar (fix/discontinu, extint) | |
Agrari (compte d'altri inactivitat/compte propi, extint) | |
Autors i Escriptors de Llibres | |
Mar (compte propi, cessament d'activitat) | |
Treballadors Autònoms del Sistema Especial de Treballadors Agraris (SETA) | |
Assegurança Escolar, Recursos Diversos i Convenis Especials |
En el cas dels subjectes obligats a este sistema de notificació:
Les notificacions es posaran a disposició en tot cas tant del subjecte responsable obligat a rebre-les com de l'autoritzat que en cada moment tinga assignada la gestió en el Sistema RED del Codi de Compte de Cotització principal o, si escau, del NAF. Tanmateix, els subjectes responsables podran optar per ser els únics receptors de les notificacions i desassignar d'esta funció l'Autoritzat RED a través del servici a la SEDESS per a esta finalitat.
D'altra banda, si el subjecte responsable vol que un tercer, diferent de l'Autoritzat RED, siga receptor també de les seues notificacions, podrà fer eixa gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
En qualsevol cas, només hi pot haver un receptor de notificacions addicional al subjecte responsable, ja siga l'Autoritzat RED o l'apoderat.
En el cas d'un subjecte subscrit voluntàriament a la notificació telemàtica:
El subjecte responsable serà sempre receptor de les notificacions. Si este subjecte vol nomenar un tercer com a receptor addicional de les seues notificacions, pot fer eixa gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
Els subjectes que no estan obligats a la notificació telemàtica per disposició reglamentària es poden incorporar voluntàriament a través delServici de Subscripció Voluntària a la recepció de les notificacions per esta via.
Els subjectes obligats que, abans de l'entrada en vigor de l'Orde ESS/485/2013, de 26 de març, per la qual es regulen les notificacions i les comunicacions per mitjans electrònics en l'àmbit de la Seguretat Social, s'hi hagen inscrit a través del Servici de Subscripció Voluntària continuaran rebent les notificacions per estos mitjans mentres romanguen subscrits a este servici i fins que es produïsca la seua inclusió obligatòria.
És un servici que permet l'accés en línia a les notificacions que fins ara es rebien per correu postal.
La teua Seguretat Social és un espai específic de la Seu Electrònica de la Seguretat Social en què s'inclouen totes les actuacions, els procediments i els servicis de l'Institut Nacional de la Seguretat Social que requerisquen l'autenticació dels ciutadans o de l'administració pública en les seues relacions amb estos per mitjans electrònics.
Es pot accedir a La teua Seguretat Social utilitzant qualsevol d'estos sistemes:
Per registrar-se a CL@VE es pot sol·licitar CITA PRÈVIA a través del servici “Cita Prèvia per a pensions i Altres Prestacions” o telefonant al telèfon 901 10 65 70.
Totes les incidències sobre el registre i la contrasenya cl@ve les resol el telèfon 060
Cl@ve és un sistema orientat a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics. El seu objectiu principal és que el ciutadà es puga identificar davant de l'Administració mitjançant claus concertades prèviament (usuari més contrasenya), sense haver de recordar claus diferents per a accedir als diferents servicis.
Per a entrar a La teua Seguretat Social, l'usuari cl@ve només és vàlid si el registre ha sigut de nivell avançat. Per a això, cal registrar-se de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, del Servici Públic d'Ocupació o de les Delegacions del Govern o utilitzar el certificat digital o el DNI electrònic en el servici de registre del web de Cl@ve.
Per a accedir a La teua Seguretat Social, pots utilitzar qualsevol certificat digital dels inclosos a la llista de certificats digitals admesos.
És important estar segur que l'usuari cl@ve que estàs utilitzant siga de nivell avançat. Perquè l'usuari siga de nivell avançat, és imprescindible haver-se registrat de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, del Servici Públic d'Ocupació o de les Delegacions del Govern o utilitzar el certificat digital o el DNI electrònic en el servici de registre del web de Cl@ve.
Els problemes d'accés al portal La teua Seguretat Social poden estar relacionats amb requeriments tècnics que s'han de complir, entre d'altres, els navegadors instal·lats als equips. Pots consultar estos requeriments mínims a la Seu Electrònica > Inici > Preguntes freqüents > Solucions Tècniques o enviar un correu a través de la Bústia de Consultes de la pàgina Web de la Seguretat Social, amb l'assumpte Suport Informàtic.
Actualment, els servicis disponibles per al ciutadà a La teua Seguretat Social són els següents:
El càlcul de la pensió de jubilació a La teua Seguretat Social es fa de manera automàtica. Per això, quan hi ha períodes en la vida laboral o alguna base de cotització sobre els quals cal fer alguna correcció o ajust manual o hi ha períodes amb algun règim que necessita un tractament manual (artistes, toreros, representants de comerç, sistemes especials, etc.), el programa no ho pot tindre en compte i no és capaç d'oferir un resultat de pensió al ciutadà. Això no vol dir que la vida laboral siga incorrecta o que no es tinguen en compte estes cotitzacions quan se sol·licite de manera real la pensió.
Si la data de la jubilació s'acosta, pots anar amb cita prèvia a qualsevol centre d'atenció i informació de la Seguretat Social i sol·licitar un informatiu de jubilació.
La teua Seguretat Social no té accés a la informació de cotitzacions corresponents a l'àmbit de cobertura del Règim de Classes Passives de l'Estat (Règims Especials dels Funcionaris Civils de l'Estat, de les Forces Armades, dels funcionaris al servici de l'Administració de Justícia...), per la qual cosa no es pot fer una simulació en estos casos.
En el moment de sol·licitar la jubilació pel Sistema de Seguretat Social, s'hauran d'acreditar estes cotitzacions a través del certificat corresponent, emés per la direcció de personal en què es van prestar els servicis, perquè es tinguen en compte els períodes al·legats.
Els períodes de servici militar o la prestació social substitutòria només es computen per a arribar al període de cotització específic en el cas de jubilació anticipada, voluntària o involuntària i amb el límit màxim d'un any. Per això, només en cas que esta cotització siga necessària, s'obrirà una pantalla en què se sol·licitarà que es complisca el període d'eixe servici militar. Si no cal, no s'ha d'indicar res.
El resultat del càlcul és un import brut, aproximat i no vinculant, resultant del càlcul efectuat d'acord amb les bases de cotització, els períodes cotitzats, l'edat i les circumstàncies personals introduïdes.
En el moment en què se sol·licite la jubilació, s'aplicaran a l'import de pensió real resultant les retencions de l'IRPF corresponents, d'acord amb la legislació fiscal en vigor i en funció de la seua situació personal i familiar.
El càlcul de la pensió de jubilació a La teua Seguretat Social es fa de manera automàtica. Per això, quan hi ha períodes sense cotització i que cal integrar-los segons la normativa, el simulador de jubilació fa el següent:
Si en el període que s'ha de prendre per al càlcul de la base reguladora apareixen mesos durant els quals no hi havia l'obligació de cotitzar, les primeres 48 mensualitats s'integraran amb la base mínima d'entre totes les existents en cada moment.
La resta de mensualitats, amb el 50% d'esta base mínima.